Sałatka z kurczakiem i kuskusem

Hej!

  Dzisiaj zaprezentuje Wam przepis na sałatkę, która w te Święta królowała u mnie na stole. Podobną sałatkę próbowałam jakiś czas temu u koleżanek. Określenie "podobna" ma tutaj znaczenie, ponieważ co nieco zmieniłam i trochę dodałam od siebie, dlatego postanowiłam umieścić tutaj ten przepis.




POTRZEBNE SKŁADNIKI:

  • 1 pierś z kurczaka
  • 70g kaszy kuskus
  • 2 czerwone papryki
  • 1 duży świeży ogórek
  • 1 czerwona cebula

DO WYKONANIA SOSU POTRZEBA:

  • 4 łyżki stołowe jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka majonezu
  • 1 łyżka ketchupu
  • pieprz ziołowy i naturalny
  • sól
Mojej sałatki wyszło sporo, w końcu robiłam ją na Święta. Na jedną średniej wielkości salaterkę wystarczy dać połowę składników.

WYKONANIE ORAZ CENNE WSKAZÓWKI:

  Kurczaka kroimy w dosyć drobną kostkę. Przyprawiamy go sporą ilością przypraw (sól, pieprz, oregano, zioła prowansalskie, na które składa się m.in. rozmaryn, bazylia, cząber oraz tymianek). Podczas przyprawiania nie żałujmy ziół - wspomagają one trawienie, niektóre nawet redukują tkankę tłuszczową oraz zmniejszają stres. Do kurczaka dodajemy 2-3 łyżki oleju i marynujemy go co najmniej przez kilka godzin (najlepiej zamarynować dzień wcześniej). Po upływie tego czasu mięso smażymy na złoty kolor lub dusimy. Następnie kroimy wszystkie warzywa w drobną, równą kostkę.


Przygotowanie kaszy kuskus jest bardzo proste.
Odmierzoną ilość wsypujemy do miski, zalewamy wrzątkiem, przykrywamy np. talerzem i odstawiamy na 5 minut. W czasie, gdy kuskus pęcznieje możemy zrobić sos (łącząc ze sobą wszystkie wyżej wymienione składniki potrzebne do jego wykonania).


Kaszę przekładamy do miski z kurczakiem i warzywami, następnie zalewamy sosem, całość mieszamy.
Sałatka gotowa :)

SMACZNEGO!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się któryś z naszych przepisów, zostaw komentarz. Będzie to motywacją do naszej dalszej pracy.