Ryż w sosie śmietanowym z kurczakiem i podgrzybkami



Cześć,
 dzisiaj pokaże Wam szybki i bardzo smaczny przepis na potrawkę z kurczakiem i grzybami. 
Jak wiadomo grzyby mają niesamowite walory smakowe i podane w taki sposób są pomysłem na naprawdę sycący obiad.

Składniki:
(porcja dla 2 osób)
  • 1 torebka ryżu 1zł
  • 1 pierś z kurczaka 5zł
  • 1 średnia cebula 30gr
  • 150 g podgrzybków (w moim przypadku były to grzyby obgotowane wcześniej i mrożone.) 5zł
  • 160 ml śmietany 22% 2zł
  • 1 liść laurowy, 2 ziarna ziela angielskiego
  • olej do smażenia
  • natka pietruszki do posypania 50gr
  • sól, pieprz do smaku

Przygotowanie:
Na rozgrzaną patelnie wrzucić pokrojoną w kostkę pierś kurczaka. Smażyć do uzyskania złocistego koloru, przyprawić pieprzem i solą. Zdjąć usmażonego kurczaka i na tej samej patelni smażyć cebulkę również pokrojoną w kostkę, kiedy cebula zmięknie wrzucamy podgrzybki oraz wcześniej przygotowanego kurczaka. Dokładamy śmietankę, ziele angielskie i liść laurowy i dusimy jeszcze około 10-15 min na wolnym ogniu, doprawiamy pieprzem i solą. Całość podać z ugotowanym al dente ryżem i posypać natką pietruszki.

Smacznego!

Koszt całego obiadu dla dwóch osób to około 14 zł

Tani i syty obiad dla dwóch osób!

2 komentarze:

  1. pyszności, ja uwielbiam dania z grzybami leśnymi są takie bardziej aromatyczne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja moje grzybki sam zbierałem, ale można też kupić w większych supermarketach.

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się któryś z naszych przepisów, zostaw komentarz. Będzie to motywacją do naszej dalszej pracy.