Kruche ciasto z mango



Cześć,
     kruche ciasto dobrze komponuje się z różnymi owocami, ja spróbowałem połączenia z mango i lekką nutą dżemu brzoskwiniowego. Efekt- pół ciasta zniknęło gdy było jeszcze ciepłe, gdyż takie smakuje najlepiej. Owocowe smaki zawsze kojarzą się z latem, więc uwierzcie mi, że jest to dobry sposób na poprawę humoru w taką ponurą aurę.

Składniki

Ciasto:
(blacha okrągła o wymiarach 24x6 cm)
  • 150 g masła
  • 250 g mąki
  • 70 g cukru pudru
  • 2 żółtka jaj
  • 2 łyżki zimnej wody
Nadzienie:
  • 2 mango
  • 100 g dżemu brzoskwiniowego

Przygotowanie:

1. Podane składniki na ciasto, zagnieść na stolnicy. Przygotowane ciasto podzielić na 3 równe części.  ciasta będzie potrzebne na spód, zaś  na kratownicę na wierzchu naszego placka. Zawinąć podzielone kawałki ciasta w folię spożywcza i włożyć do lodówki na około 60 minut
2. W czasie kiedy ciasto jest w lodówce, obieramy i kroimy mango w cienkie plastry. 
3. Większą część ciasta wyjąć z lodówki, rozwałkować i wyłożyć nim dno tortownicy o średnicy 24 cm, natłuszczonej i wysypanej bułka tartą. Wywinąć brzegi ciasta do góry na wysokość połowy blachy.
Sprószyć mąką ziemniaczaną, aby podczas pieczenia ciasto nie wchłonęło soku z owoców.
4. Posmarować ciasto cienką warstwą dżemu, wyłożyć plastry mango tak, aby zakryć całą powierzchnię
tortownicy; mango lekko posypać startym imbirem.
5. Mniejszą część także rozwałkować do średnicy blachy, pokroić na 2 centymetrowe pasy i ułożyć z nich kratownicę.
6. Wierzch ciasta posmarować białkiem, włożyć do piekarnika nagrzanego do 180 °C i piec około 40 minut.


Smacznego!

3 komentarze:

  1. Uwielbiam takie ciasto. Z mango musze zrobic jeszcze nie jadłam.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. myślałam że jak ciasto to Robcio oczywiscie go zrobił a tuuu niespodzianka :d
    wydaje się być fajnym, prostym pomysłem na ciacho dla studenta :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się któryś z naszych przepisów, zostaw komentarz. Będzie to motywacją do naszej dalszej pracy.